nov 28, 2022

NAV által is elfogadott székhelyszolgáltatás

Fontos kiindulópontként tisztázni, hogy a NAV eleve gyanakvással tekint a székhelyszolgáltatás intézményére. Ezért nagyon fontos alaposan megvizsgálni, hogy az egyes székhelyszolgáltatók milyen szerződést ajánlanak fel.

Meg kell azt is vizsgálni, hogy nyitvatartási időben valóban nyitva van-e adott székhelyszolgáltató, van-e rendes és pontos ügyviteli nyilvántartásuk. Illetve, milyen arányokban szerepel a cégtemetésre szánt cégek száma a székhelyszolgáltatónál, gyanús-e abból a szempontból, hogy csak „falazni” próbál az adott szolgáltató bizonyos cégeknek. Mivel sok ilyen cégtemetés, falazás történt, ezért már 2017-ben bevezettek jogi szabályozásokat a székhelyszolgáltatás intézményének rendezésére.

Itt le lettek fektetve jogi alapok, melyek mentén működhet a székhelyszolgáltatás intézménye. Ezután 2020-ban további szigorításokat vezettek be. Eszerint a szolgáltatást nyújtó irodáknak is hasonló ügyfél-azonosítást és átvilágítást kell végezniük, mint a bankoknak és a könyvelőknek. Ez tételes ellenőrzést jelent, számos területre vonatkozóan. Megnézik, bejegyezett tulajdonjoggal vagy használati joggal rendelkezik-e az ingatlan.

Ennek hiányában az oda bejelentett cégek székhelye is fiktívnek számít, tehát nem valódinak. Ezek komoly hibák, és a cégek is komoly következményekkel számolhatnak, ha a törvényi követelményeknek nem megfelelő szolgáltatóhoz vannak bejelentve. Ezért alaposan utána kell ezeknek nézni! Megbízható, a NAV által is elfogadott szolgáltatóért látogasson el a szekhely.org oldalára!

More Details