Miért nehéz a Candy Crush 65. szintje?

Emberek milliói akadtak el a Candy Crush Saga 65. szintjén az évek során. Ugyan a King rekordokat döntögető fejtörő játékát vidám, légies kis párosításként ismerik, sokakat mérgessé tud tenni. Igen mérgessé.

Tobias Nyblom első kézből nézte végig a szint kibontakozását. Főként őt lehet okolni az egészért – ő az eredeti tervezője a Candy Crush Saga első 150 szintje többségének, beleértve ezt a sokat vitatottat is. „Ugyan ritkán vallom be, hogy én alkottam ezt a szintet, legalább egy tucatszor kérték már, hogy segítsek teljesíteni” – mondta Nyblom.
A 65-ös szint több millió játékoson kifogott már.

Nyblom elárulta, hogy a King stúdió azért döntött úgy, hogy ez a szint kivételesen nehéz legyen, mert ez volt a második frissítés utolsó pályája. „Mivel nem tudtuk, mennyi idő telik el a következő frissítésig, igazi kihívás elé akartuk állítani játékosainkat” – ismerte el Nyblom.

Ne felejtsd, ez még azelőtt történt, hogy a Candy Crush világuralomra tört.

„Rengeteget teszteltük ezt a szintet, de emlékszem, alig több mint egy órával a megjelenés előtt még csavartunk rajta egyet – mesélte Nyblom. – Előfordulhat, hogy az utolsó tesztkörök során sokkal több szerencsében volt részem, mint az átlagnak.”

Az ezen a szinten felbukkanó gonosz kis csokik és édesgyökérkockák hamar hírhedtté váltak, de a felhasználók ahelyett, hogy tömegesen hagyták volna ott a játékot, csak még eltökéltebbé váltak. „A visszajelzések annyira biztatóak voltak, hogy úgy döntöttünk, ezt a vonalat visszük tovább – tette hozzá Nyblom. – A szint beszédtéma lett a munkahelyeken, a barátok és családtagok közt.”

Kezdetben ez a szint még bonyolultabb volt, mint most. Akkoriban a játékosoknak el kellett érniük a kitűzött célt és egy adott pontszámot is. „Rájöttünk, hogy ez igazságtalan a játékosainkkal szemben, már csak azért is, mert maga a szint is elég bonyolult, így ezt töröltük” – mondta Nyblom, aki azt is felidézte, hogy volt egy Facebook-poszt, amelyben egy játékos leírta, hogy ugyan teljesítette a szóban forgó szint kirakós részét, de nem érte el az előírt 150 000 pontot, így aznap este álomba sírta magát.

„Az érzelmek, melyeken a játékosaink keresztülmentek – frusztráltság, düh, aztán a siker öröme – igazi közösséget és elkötelezett rajongói bázist kovácsoltak” – mesélte Nyblom.
Ha most játszod a 65. pályát, kicsit könnyebbnek fogod találni. Ám a legenda tovább él.

A 65-ös szint mára kicsit könnyebbé vált, a Candy Crush Saga pedig folyamatosan fejlődik, és Nyblom hihetetlenül büszke arra, amivé vált a játék. „Hihetetlen érzés, hogy sokan most is velünk vannak a játékosok közül, ennyi év után” – tette hozzá.

Sohasem volt egy (közel) véletlen játéktervezési döntésnek ekkora hatása ennyi játékosra. Évekkel azután, hogy a játék megérkezett, hogy könnyítsen a munkába járás unalmán, vagy kitöltsön egy lustálkodós estét a kanapén, a Candy Crush Saga még mindig maximálisan próbára teszi a játékosok cukorkaelhúzó képességeit.

Egy jó hozzászólás jó lenne